2 Mayıs 2013 Perşembe

"Çarşamba'yı sel aldı"... 108.Gün

Bildiğiniz gibi dün işyerleri tatildi, günü değerlendirebilmek açısından annem evde bir çay daveti verdi, ben de yamağı olarak elimden geldiğince (ve yaptığım hiçbir şeyi - tabii ki! - beğendiremeyerek) mutfakta çalıştım. Annem çiçeği burnunda bir dünür artık gene bildiğiniz gibi, kardeşim ve nişanlısı C.cığım ile sevgili annesi N. abla bizdeydiler.

Önce menüyü açıklayayım:

1 - Cevizli kek
2 - Nişastalı "mantar" kurabiye
3 - Kakaolu bisküvili muhallebi
4 - Kıymalı tepsi böreği
5 - Peynirli poğaça
6 - Patatesli çiğ köfte
7 - Çilekli / fıstıklı tartlar (misafirlerimiz getirmiş, lezizdi leziz!)

 Fırında son anda ısıtılmakta olan börek harici soframız.

Ne yaptım? Beklediğim gibi kendime hakim olabildim mi? Yanıt: koca bir HAYIR!

Bir önceki akşam, yazdığım gibi, akşam yemeğinin yanına ekmek niyetine bir tane poğaça ekleyerek tadına bakmıştım, bunu biliyorsunuz. Sonrasında kahvenin yanına kurabiyelerden de bir tane götürerek tadına baktığımı da biliyorsunuz. Bu "tadına bakma" durumunun ne biçim bir iş olduğunu ben yeni yeni kavrıyorum valla (normalde ben yemek yaparken tada bakmam ama bu sefer işler biraz karıştı ve hep baktım hep baktım!). Ama ertesi gün ne oldu, bilmiyorsunuz... Tam da şöyle bir dehşet tablosu oluştu:

108.gün
08:00
1 dilim tam tahıllı ekmek
 
1/2 dilim beyaz peynir
11:00
1 orta boy patates
 
2 adet eti form kepekli bisküvi
 
1/2 dilim kıymalı börek
15:00
1 orta boy patates
 
1 dilim kıymalı börek
 
2 poğaça
 
1/4  dilim çilekli tart + 1/2 dilim muhallebili tatlı
 
19:00
1 orta boy patates
 
1.5 dilim kıymalı börek
 
1 poğaça
21:30
1 poğaça

Önce listede görüp durduğunuz "1 orta boy patates" durumuna açıklık getirelim: birazdan tarifini de vereceğim "patatesli çiğ köfte" için biz 5 adet orta boy 2 adet de küçük boy patates kullandık. Fotoğrafta gördüğünüzün neredeyse iki misli köftemiz oldu ve yaparken, yaptıktan sonra, misafirlerle birlikte ve onlar gittikten sonra hep 3er 3er yedim. 3 tane muhtemelen 1 orta boy patatesten az yapacaktır ama ben her zamanki gibi "daha az" yazmaktansa "daha fazla" yazmayı tercih ettim, kandıracaksam kendimi bari kendi lehime kandırayım diye. :)

Böreklerden yedim, bu konuda kimseye bir şey açıklayabilecek durumda dahi değilim, çocukluğumdan beri sanırım en sevdiğim hamurişi annemin bu böreğidir, yüzyılda bir yapar, ben de uzun zamandır mahrumiyet halindeyim malum (!) bu nedenle de yüzümü dahi kızartmadan bulunca yedim diyerek dürüst davranışımdan ötürü arsızca bir hoşgörü beklemek niyetindeyim. Hem sonrasında Leslie'yle 5 mil yol teptim, belki birazcık da olsa dengelemişimdir?

Üstelik kek ve kurabiye yemedim ama bakınız... Kek bu sabahın kahvaltısı.

Hazır değinmişken, teyzeciğimin patatesli çiğ köfte tarifini de şuraya alayım, pek güzel olmuştu, kesinlikle tavsiye ederim (diyete uygun hale getirmek de elimizde bu arada bence) :
  • 6 adet orta boy patates
  • 1 su bardağı ince bulgur
  • 3-4 ad. sivri biber
  • 1 demet maydanoz (ben yarım demet koydum, tamamen maydanoz sevmez kişiliğim nedeniyle)
  • 10 adet taze soğan (ben 6 adet koydum)
  • 3 çay kaşığı kimyon
  • 3 çay kaşığı kırmızı biber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 çay bardağı zeytinyağı (ben 1 bardak koydum)
  • 2 adet limon suyu
Patatesler haşlanıp soğuyunca rendelenir / ezilir. Bulgur (aynı ölçüyle) 1 bardak kaynar suda 15-20 dakika demlenir. Bu sırada içine koyacağınız malzemeleri ince kıyabilirsiniz. Demlenen bulgura patates ve tüm malzemeler ilave edilir, yoğurulur. Küçük köfteler yapılabilir, isterseniz yuvarlak isterseniz parmak. Afiyet olsun ;)



Taze soğan yerine bizde "frenk soğanı" denen chives da bence çok yakışır bu tarife. Bir daha yapacak olursam öyle deneyeceğim.

Şimdi gidiyorum, biraz iş güç derdine dalayım da dünün acıklı halini unutayım! :)


Not 1: Dün 1 Mayıs "Emek ve Dayanışma Günü" idi malumunuz. Günün vahşeti ile ilgili yazacak değilim, bir kez daha bir polis devletinde yaşıyor olmanın tüm ayrıcalıklarını yaşadı bizler için sokaklara çıkmayı göze alanlar. Hakkında yazmayacak olsam da, ufak da olsa değinmeden duramadım, çok üzgünüm tüm olaylar için...

Not 2: Mayıs ayı boyunca sizleri korkarım biraz Mehtap'ın listeleriyle karşılayamayacağım. Mola verme ihtiyacı duyuyorum çünkü artık oldukça kafamı daraltmış ve "diyet yapıyom ben" psikolojisine gömülmüş durumdayım. Gördüm ki "diyet" psikolojisi bende çok ters etki yapıyor, ben bunu yaşamamıştım geçen aylarda. Şimdi yiyorum ve sonrasında da diyet bozdum diye kendi içimde vicdani bir krize giriyorum. Kendimi bundan arındırmam lazım. Bu nedenle ana hatlarıyla Mehtap'ın verdiği listeyi takip edecek olmakla birlikte kendi kafama göre takılacağım 1 ay boyunca. Egzersizlerimi yapacağım. Haziran'da ise - eğer devam ediliyor olursa - tekrar hizaya gireceğim, yoksa fast week haftasından başlayarak sonuna kadar bir kez daha geleceğim. Eğer birilerini yarı yolda bırakıyorsam cidden üzgünüm ama kendi iyiliğim için bunu yapmam lazım.

Not 3: Bugün ve yarın dünün kefaretini ödemek için "yarı" fast week günü. Yani: öğünler harici sıfır karbonhidrat, öğle yemeği yemekhanede ne çıktıysa ama ekmeksiz, akşam yemeği salata.

14 yorum:

  1. Hadi öyle olsun, toparlarsın inşaallah:) Bu arada seni takibeden çok insan var, motivasyonu düşürme olur mu:) Kolay gelsin canım:))

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle söyleyeyim sofra sahane tam benlik.
    Rotadan biraz sasilmis ama fast weekle ve Sporla dogrultulsun.

    Dün senin bas agrisinin sana ne cektirdigini birebir yasadim.sali ütüden sonra baslayan Agri 1 mayista beni k.o yapana kadar sürdü.
    Hicbir sey yapamadan güzel günün tadini alamadan Agri kesiciyle yattim simdiye kadar böyle bir sey yasamadim.sebep olarak havalarin aniden burdaki sartlara Göre isinip pollen cicektozu bombardimanina
    Ugramamla beraber camasir yumusaticisinin kokusuna bagliyorum.Bazi kokularai Vücudum asiri hassasiyet gösteriyor.

    Bugün cok sükür iyiyim.dün söyle bir ugradim bloga ama Yorum birakmadim.Mesguliyetten zamanin olmaz diye.
    Mevsimlerden Romada da ses yoktu.
    Bende kafama Göre takiliyorum,sinirlar icerisinde.
    Sunuda söyleyeyim bende senden farkli davranamazdim o sofra karsisinda ve o muhabbet ortaminda.:)
    Herkese selamlar.Sule

    YanıtlaSil
  3. Teyzemin ellerine saglik fotolara büyülterek tekrar baktim :)
    Kekiniz ne güzel kabarmis öyle.tartlarda öyle güzel gözüküyor,bastan cikarici :)

    Gercekten bircok insan icin örneksin ve yazdiklarin pozitif etki yapiyor.Kendini iyi hissedene kadar kafana Göre takil ama Uzun sürmesin olurmu? Senden ve basarindan cesaret alanlarida göz ardi etme emi.biz burdayiz sende Burda yazilarinla ol.Ne derler yedigim ictigim senin olsun gezdigin gördügünü anlat :)) Sule

    YanıtlaSil
  4. yok yok merak etmeyin ben buradayım, günlük olarak her şeyi yazmaya devam edeceğim! sizi bırakmam zaten, pek güzel olduk burada, ben de sayenizde motive oluyorum :)

    bu arada, yanlış anlaşılmış olabilirim, benim "diyet"i bıraktığım yok. sadece birazcık kendi kanatlarımla uçmayı deneyeceğim Mehtap'ın sınırları dahilinde. bakalım becerebilecek miyim. bir sonraki listeyi merakla beklediğimi saklayamam, belki de "mayıs boyunca" değil de "bir sonraki listeye kadar" olur bu verdiğim es. ama devam devam devam valla daha 9 (DOKUZ) kilo var verilecek, az değil. çaba lazım ;)

    şulecim, çok geçmiş olsun bu arada, berbat bir şey yahu o başağrıları, bu mevsimler bizi mahveder oldu. umarım tamamen geçmiştir?

    anneme de ileteceğim güzel sözlerini, çok mutlu olacak, sağolasın.

    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. o patatesler ne olaki diye sorup dururken cevabı gelmiş çok güldüm hehe :D mis gübü yuvarlanmış boşver.
    sanırım şuan içimde bulunduğun durum aynı benim içinde bulunduğum durum 90 80 70 diye diye indik kiloları nerden baksan bi buçuk senedir bu diyet psikolojisinin içindeyim.öyle olunca sıkılıyor insan kaçamak yapıyor sonra da vicdan yapıyor.abartmadan bi mola vermek iyi olabilir.ben de iki haftadır moladayım :D kayın kısmı gitsin bakıcaz inş.

    YanıtlaSil
  6. Ben de herkese merhaba demek istedim, Cincinnati bahari atlayip Mayis itibariyle yaza girdi sanki...Sicak olunca benim ogle yuruyusleri pek verimli olmuyor, sirketin spor salonunda zumba yapmaya mi baslasam acep???oglenleri dans koyuyolar cunku...
    Asli ne hissettigini sanirim hepimiz cok iyi anliyoruz.Ipin ucu kacmadan benim nacizane fikrim de bu yonde.Hem vucudunu bu sekilde de sasirtiyosun.'Bi saniye bu da ne boyle, hoop mideye karbonhidrat girmis, hoop tatli girmis' sasip kaliyor. Ondan sonra ver elini spor,yesil corba, izgara et-balik bence bu sekilde daha hizli dusus yasayabilirsin kilo kaybi olarak. Gram gram gitmekte olan benim vucudumda sahsen boyle oldu son 1-2 ayda.Ama unutmamiz gereken gercekten kararinda yememiz...eskisi kadar degil.
    Sanirim ben bu aksam teyzeciginin tarifini deneyecegim :)) Yarin aksam arkadaslara gotururum hepsini ki evde sorun olmasin,arkamdan aglamasin.
    Yogun bir gun beni bekler..Hepinize kolay gelsin. Sulecim Almanya'yi tebrik ediyorum Ispanyollar'a guzel bir ders verdigi icin...
    Selamlar...

    YanıtlaSil
  7. Sagol Sevcancim,
    Bayern kupayi götürecek gibi malesef.Dortmuntun sansi yok ama onlardan yanayim.Münih takimi süper ama ne derler Haz etmiyorum niyeyse.(cok kendilerini begenmisler :) )

    Zumba fikri fena degil niye olmasin.Müzik ve dans hos
    Olur.
    Bizim Burda oyun evinde anneler önce spor yapip sonra
    Oryantal yapiyorlarmis.Cok memnunlar,benim iste oldugum saatlerde .bu arada müstakil evde oturanlar icin Trampolini
    Cok tavsiye ediyorlar.üzerinde hopladikca yaglar cok hizli eriyormus haberiniz ola.:)Sule

    YanıtlaSil
  8. arkadaşlar beni hizaya soktunuz vallahi el birliğiyle, her birinize ayrı ayrı ne kadar teşekkür etsem az! :))

    maç başlamadan hemen önce kısaca yazayım istedim: vazgeçtim ara vermekten bugün yazdıklarınızı okuduktan sonra. sevcan'cığım dediğin gibi aslında dün dahi bir işe yarayacaktır hızlandırmak adına, ben şimdi biraz konsantre olup şu 9 kg'dan kurtulmaya bakayım :)

    şişkoromancım bak seni bekliyorum burada 70 civarına inip sana yetişerek ;)

    şulecim dortmunt alsın isterim ben de, olur umarım!

    haydi ben kaçtım, maç heyecanı beni bekler!! :)

    YanıtlaSil
  9. Aslı annenin ellerine sağlık ne derler durmak yola devam haha:))
    Sana da afiyet olsun bundan daha kötü günler de yaşadın :)))
    Harırlatmıyım herşey kayıt altnda zatiiii
    Shot diyim sen anla
    Ve yine de kilo vermeye devam ettin
    Son aldığın karar daha iyi arada böyle günler geçsede bence listeyi takip etmek daha doğru
    Ben de son listeyi kırmızı et yemiyerek limonlu su içerek gibi takip etmeye çalıştım yine de
    Bu arada tüm arkadaşlara şunu diyim mevsimlerden roma da mehtapın azdığı muhteşem yazılar vakit buldukça eski yazıları okuyun sadece beslenme değil yaşamla ilgili yazılar
    Herkese iyi geceler
    Nuray

    YanıtlaSil

  10. Aslicigim sanirim kilolar gittikce bize bir simariklik geliyor..Ama cabuk toparlayacagimizdan eminim...

    Fenerbahcem basaramadi ne yazik ki ama olsun buda büyük bir basari hersene dahada ileriye gitmek hep oralarda olmak önemli bence hersey adim adim biranda olmaz..

    Sule ve ben ikiz gibiyiz ayni yaslarda ayni kiloda basladik ben ondan 1 kilo daha fazla verdim:)

    Simdide görüyorumki oda Dortmund u tutuyor acik söyleyeyim ben Fenerbahcem disinda sadece Barcelonaya sempati duyarim pek sevmem Alman takimlarini ama Dortmunda da bir sempatim vardir..renklerinden midir bilmiyorum ama Bayern cok itici geliyor böyle havali havali...

    Cok sanslari oldugunu düsünmüyorum Bayern acaip oynuyor cünkü ama bellide olmaz bakalim...Suraya bak diyetten futbolun icine düstük:))

    Aslicigim cok kontrolü yitirmedigin sürece kilo kaybina devam edecegini düsünüyorum ama yinede dikkat tatlim az ondan az bundan diye kilo almayasin..

    ÖPÜYORUM HEPINIZI KIZLAR

    YanıtlaSil
  11. nuraycım valla kayıt altında olmanın cidden olumlu yönleri var aslında hahahah asla unutamıyorsun, sen unutsan arkadaşların unutmuyor. :) diğer yazıda da dediğim gibi benim derdim "yasak" olanla yahu, yasak dedin mi ben delleniyorum ve diğer yöne kayıyorum galiba. halbuki şimdi şöyle bir - iki saat diyetsiz olma fikri bile (eeey özgürlüüük!) bana yetti ve baktım hiç de zorunlu değilim aslında, cidden isteyerek yapıyorum bunu. bu yüzden de evet, ben devam edeyim, ara sıra bu kaçamaklar oluversin ve ertesi gün toparlayayım.

    çiğdemcim, üzülmüyoruz, neden? YARI FİNAL oynamış olmak üzücü olabilir mi hiç?? daha sonraki yıllarda, deneyimlendikçe daha iyi olacaktır diyorum ben de. klasik diyet bloglarındaki sıradan kadınlar değiliz biz hahahaha diyet de yaparız futbol da konuşuruz! :)))

    öpücükler...

    YanıtlaSil
  12. Aslıcım hatırlıyor musun ben de buraya yazmıştım berbat bir pazar gününü.sen de moralini bozma mehtap ne diyor böyle günlerin ertesinde bol su biraz daha hareket demiştin.hakikaten ben de toparlandım.ben kasım ortasından bu yana program içindeyim.iki aydır da listeleri birebir uygulamıyorum.ama sistem içime işlemiş artık.senin de,pekçok arkadaşın da öyle olduğuna inanıyorum.yani böyle günlerden korkmayalım,yılmayalım.sonrasında ne yapacağımızı biliyoruz.yeter ki çok sık yapmayalım:)) hepinizi öpüyorum:)) ülkü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ülkücüm gerçekten de aslında içimize işlemiş durumda. aynı dümdüz çizgide yürüyemiyorum artık evet (hele ki sen kasımdan bu yana yapıyormuşsun, daha bile zor olmalı senin için çünkü Ocak'tan beri aynı disiplini koruyamadığımı ben gördüm) ama yine de bir geri olsa bile ertesinde toparlamanın yolunu yordamını öğrendik. hoş, göreceksin okuduğunda, ben cuma akşamı da bir güzel coştum gürledim ama dün ve bugün kendime gelebildiğimi düşünüyorum, şikayetim yok :)

      suyu çoğalttım ben de egzersizi de biraz daha arttırarak, sanırım o bir iki günü telafi edebilmişimdir :)

      sevgiler, öpüyorum.

      Sil
  13. Aslı Hanım her gün yazdıklarınızı (eskiler) keyifle okuyorum. Bendeniz 1 senedir Mevsimlerden Roma takipçisi olarak (daha öncesinde kendi beynimi zorlayarak 84'den 69 a düşmüştüm) ve MPG ile 1 sene en azından 69'u koruyarak devam ettim, şimdi 69'dan 60 a düşmeye çalışıcam :)) tabii yine sizin ve MPG'nin listeleri ile okuyarak motive olarak İNŞALLAH! Sevgiler, selamlar.. Ankara'dan Melike.

    YanıtlaSil