1 Nisan 2013 Pazartesi

1 Nisan Şakası Değil, Gerçek Sonuçlar Bunlar! :)

Bugün  1 Nisan ama aşağıdakiler 1 Nisan şakası değil gerçek sonuçlar :))

Sevgili arkadaşlarım S.'nin endişeleri ve B'nin yönlendirmesi ile Kızılay'ın bir diyetisyenine gittim bugün. Ne durumdayım, kilom ne boyum gerçekten hatırladığım gibi mi yağım suyum ne olmuş bakalım istedim, gerekirse kan tahlilleri de yaparız diye düşündüm.

Çok tatlı ve genç diyetisyenim Işıl Hn sanırım etkilendi bizim MPG programımızın bünyemdeki etkilerinden, son derece dinç ve sağlıklı bir şekilde bu kadarcık sürede bu kadar çok kilo vermem ve hala şahane hissetmem nedeniyle 3-5 soru sorduktan sonra kan tahlillerinin gerekmeyeceğine birlikte karar verdik. Mehtap Hn'ın listeleri sonrasında belki de onunla koruma programı yapacağız, zaman gösterecek.

Başlangıcımı hep çığırıyorum ya burada, bir kez daha yazayım: 94 kg ile başladım malumunuz (hatta tartı 95.7 diyordu da ben kahvaltı sonrası kot pantalon ve kalın kazakla tartıldığım için bayağı bir düşmüştüm o kilodan haha). Internetten de hesapladığım BMI değerim 32.9 idi.

Peki ya bugün? Efenim durum şu:

01.04.2013
TANITA
BODY COMPOSITION
ANALYZER
TBF-300
BODY TYPE
VÜCUT TİPİ
STANDARD
GENDER
CİNSİYET
FEMALE
AGE
YAŞ
36
HEIGHT
BOY
169 cm
WEIGHT
KİLO
78.2 kg
BMI
VÜCUT KÜTLE İNDEKSİ (VKİ)
27.4
BMR
TEMEL METABOLİZMA ORANI
6475 kJ
 
 
1550 kcal
IMPEDANCE
DİRENÇ
353
FAT %
YAĞ %
27.4 %
FAT MASS
YAĞ KÜTLESİ
21.4 kg
FFM
YAĞSIZ DOKU KÜTLESİ
56.8 kg
TBW
TOPLAM VÜCUT SUYU
41.6 kg
DESIRABLE RANGE
İSTENEN ARALIK
30-33 kg
FAT%
YAĞ %
21-33%
FAT MASS
YAĞ KÜTLESİ
15.1-28.0 kg

Şahane değil de nedir?

Çok mutluyum çok! Olağan değerler içine gelivermişim bile! Şimdi şu kalan 6,5 kg yağ kütlesini eritmek lazım, o da hem beslenme programımız hem de egzersizle olacak gibi görünüyor.

Yapıyoruz, hep birlikte! Aferin bize :)

10 yorum:

  1. Ben listedeki değerleri internetten araştırmıyım sen bi de listeyi özet geçiversen bi de bu ölçüm senden ne alınarak nerene ne takılarak yapılıyor bi açıkla tebrik mesajını sonra yazacağım ha ha
    Nuray

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın aslında nuray yahu, şimdi yanlarına türkçe karşılıklarını da yazdım.

      görünen o ki artık bir "obez" değilim, yağı normalden fazla bir kadın olarak yapmam gereken o 6 kg kadar yağı eritmek. su oranım biraz fazlaymış ama onu hafta sonu içtiğim içkilere ve tavuğun (uzun süredir tuzdan uzak durduğum için fazla gelebilecek) tuzlu terbiyesine verebilirmişiz.

      Sil
  2. oo süpermiş..hadi gözün aydın iiçin rahat :) bir kez daha doğru yolda olduğumu olduğumuzu anladım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet evet! kesinlikle çok doğru yoldayız. bu zaten belliydi ama işte rakamlar makamlar olunca daha bir emin oldum ben de :)
      açıkçası mehtap hn'a çok güvendiğim için çevrem rahatlasın diye gittim ama iyi de oldu.
      aynen böyle devam şimdi.

      Sil
  3. Zaten ters bir sonuc beklemiyordum.super,Gönül rahatligi ile gaza basabilirsin Aslicigim.
    Annengilde rahat bir nefes alabilirler artik.
    Kendimizi hic birseyden kismadan periyodik sekilde gercekten saglikli besleniyoruz.
    Önceden bu kadar sik ve cesitli beslenmiyordum.Daha ne olsun.Sevgilerle.Sule

    YanıtlaSil
  4. MERHABA ASLICIM,
    ÇIKAN GÜZEL SONUÇLARINA ÇOK SEVİNDİM. DİYET YAPARKEN ALIŞILMIŞ BİR İZLENİM VARDIR HANİ; BİTKİNLİK - YORGUNLUK - HALSİZLİK - AÇLIK. AMA BUNLARIN HİÇBİRİ BİZİM SAĞLIKLI BESLENME LİSTELERİMİZDE YOK.
    BİZ ÇOK ŞANSLI ÖĞRENCİLERİZ BENCE :)))

    YanıtlaSil
  5. Tebrik ederim ayrıca herkese ne kadar da sağlıklı bir yolda olduğumuzu görme fırsatı verdin
    Sağlama yapardık ya matematikte işte öyle oldu bu ölçümleri yalnızca diyetisyenler mi yapıyor aslı bi de hani nasıl ölçüyolar sırf bunun için diyetisyen muayene ücreti vermek istemiyorum aslında
    Ben de yağ oranı kesin fazla çıkar sen o kadar spor yaptın ben günlük koşuşturma ile idare ettim
    Nuray

    YanıtlaSil
  6. Sonuçlar çok iyi, ama ben bu 6 kg. Yağ nerde yazıyo onu anlayamadım. Bak şimdi benim de gidip ölçüm yaptırasım geldi:))))

    YanıtlaSil
  7. esra galiba 15-28 arası normal değerler aslının değeri de 21.4 o 6 kilo yağ oradan geliyo aslı alt sınıra ulaşmaya çalışıyo fit ötesi olmak için
    vay halimize 60 tl imiş burada ölçüm aslının yüzünden kıyacam sanki bu paraya
    nuray

    YanıtlaSil
  8. çok teşekkürler arkadaşlar! :)
    ben kızılay'ın diyetisyenine gittim, niyetim aslında sadece ölçüm yaptırmaktı, 54tl imiş yahu bayağı da fazla geldi ama sonuçlar iyi olunca çok da dert etmedim ne yalan söyleyeyim :)) mpg'miz bitince 65'e düşene kadar biraz ara verip belki de geniş ve vicdanım rahat bir şekilde koruma için giderim diyorum. bundan sonrası (yani mpg listeleri bitince) niyetim ayda 1 kg kadar verebilmek, olursa tabii.

    bu arada, esra nuray doğru demiş, benim o 6kg civarı yağ kütlesini eritme isteğim yağ kütlemi alt sınıra getirmek, bu kadar yapmışım belki onu da yapabilirim gibisinden bir heves içerisindeyim :D

    herkese sevgiler, eğer sizler de ölçüm yaptırırsanız paylaşın he mi?

    YanıtlaSil